fredag 25 januari 2013

Bokuppgift v4

                                           Sandor/Ida 



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag hittade en replik där Sandor sa att han var ensam, då tänkte jag på forever alone.
Och båda är ensamma i boken men Ida är populär men fortfarande så känner hon sig ensam, medans Sandor är ensam på riktigt, alla kallar han gay för att han dansar balett, och han inte vågar inte vara med någon tjej, i Sverige så finns det många som blir mobbade, själv ser jag ibland i korridoren att folk är ensamma och har inte så många att vara med.
Därför valde jag denna repliken, för det finns överallt i hela världen, många blir mobbade och ingen 
brukar göra nåt åt det.
Det brukar oftast vara att mobbarna själv har gått igenom en svår period, det har jag sett i filmer och jag tror faktiskt att det är sant.
På boken Sandor/Ida ser man att Sandor vågar spela med Babak och dom andra killarna som mobbar honom och han är faktiskt bra på fotboll och dom andra börjar gilla honom.
Jag har inte hunnit så långt på boken men där jag har kommit nu så har jag skrivit lite om det.




SLUT









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar