fredag 12 april 2013

Bokuppgift - Dogboy 1

Replik


''Jag har ett hus lite utanför stan och en duktig kokerska, ni kan få följa med mig hem så ska jag bjuda på bättre mat.''

Jag valde denna repliken eftersom det finns många pedofiler eller folk som kidnappar dom och sedan säljer dom eller använder dom för arbete.
Alex har precis blivit ett gatubarn och lämnat allt, han har ätit en korv och så fick han dela en pepsi med dom andra, så han är jätte hungrig.. och då kan man nästan göra allt för att bli mätt.
Då kommer en främling och frågar om dom vill komma till hans hem, om någon hade frågat mig så hade jag nog inte velat följa med.
Men eftersom dom var hungriga och blev bjudna till middag så kom alla fem till hans hus.
Har inte kommit så långt, kom till sida 50 eller nåt så nästa gång så kan jag nog berätta lite mer.
Men dom fick droger men dom låtsades att äta för dom misstänkte att något var skumt, eftersom kokerskan berättade till barnen att mannen var ond och tänkte sälja barnen.
Folk i Asien blir oftast sålda till män som kan använda dom för att arbeta eller bli sex slavar.
Finns massa onda människor i världen, tur att det inte finns detta i Sverige, vad jag vet iallafall.


Boken är spännande så vi får hoppas att den fortsätter såhär till slutet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar