fredag 24 maj 2013

Bokuppgift v21

"O Bröder och Systrar!
Man stjäl en kajak, paddlar över
Vinterviken, bryter dörren till en
lyxvilla, snor en revolver - och
möter kärleken.
O Bröder och Systrar, ge mig svar
på min fråga -
Vad är kärlek?"




Har valt denna bild eftersom det handlar om kärlek, tänker på typ familjen och mina vänner när jag läser texten.
Boken handlar ju mycket om kärlek, för boken började med att en ung kille var med i ett gäng som gjorde inbrott i ett hus, där fann han en tavla på en ung tjej.
Han blev kär i henne på första blicken.
Det finns mycket kärlek i denna skola jag går i, typ när man går i korridoren så brukar man se folk gå i hand o.sv
På bilden ser man att killen ger tjejen sitt hjärta fast han tvekar eftersom han känner henne inte så bra, kanske för hans folkgrupp är helt olika,  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar