fredag 1 februari 2013

Veckans nyhet v4


Köttskatt

Vi har fått ett kött problem, vi måste minska köttproduktionen och kanske ska Sverige ha köttskatt, många människor blir arga och några blir glada, globalt har köttproduktionen växt med 245 procent sedan 1961.
Världen riskerar att medeltemperaturen kommer att ökas med 4, år 2060.
Problemet är att när korna fiser så kommer det ut metangas och det är 1/3 av växthusgaserna som förstör atmosfären.
Så om ni vill hjälpa till kan ni äta lite mindre kött.

Egen Åsikt

Jag tycker att folket borde hjälpa till men jag vill inte sluta äta kött för det är ju gott och bra för kroppen, men kanske jag kan minska lite och äta fisk någon gång eller nåt sånt, Men det jag tycker lite synd är att folket vid ekvatorn kommer ha det dåligt men vi i sverige kommer ha det bra och skönt, kanske lite mer nederbörd och varmare på sommaren men jag hoppas att vi kan klara detta problemet.


Fotograf: Scanpix

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar