fredag 8 mars 2013

Bokuppgift v10

Sander/Ida



Jag valde denna texten.
------------------------------------
Har du druckit nån tequila på sistone då? undrar Anton.
Nä, det har varit dåligt med det.
Illa.
Ja. Men jag lovar att höra av mej om jag får tag på nån.
Ja, för fan, ring mig, så kommer jag på direkten.


       
                                                     
Jag valde den texten eftersom jag var nära den sidan, så tog jag bara någon text.
Många dricker vid den åldern och det kommer jag nog inte göra, eftersom det är dåligt och ni ser hur man blir när man är full.
Man blir elak, taskig, och skiter i alla andra förutom sig själv.
Jag tror alla dricker eftersom man ska vara cool. men man är ju egentligen bara en idiot.
Men folk dricker också eftersom man vill glömma allt, om man har ett jobbigt liv så kanske man dricker, jag har lärt mig från tv tror jag nog. och böcker!
På boken så ser man att Ida har det jobbigt hemma och i skolan, så då dricker hon för att glömma allt, men Sandor dricker bara för folk ska gilla honom, annars så hade han inte druckit nåt.
Iallafall så ser vi vad som händer senare i boken, jag tror jag är på sidan 220 eller något.
Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer nu.
Ses!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar