onsdag 11 september 2013

Genius Charles Darwin

På filmen Genius Charles Darwin får man se hela hans liv på 20 minuter. När han var 22 år så åkte han med skeppet Beagle på en omsegling runt Jorden, dom träffar på Galapagos öarna och ser konstiga djur som dom aldrig sett förut, och då börja han skriva en bok. Boken som han skrev tog ungefär 20 år, eftersom han vågade inte släppa ut boken, han var rädd för kritik och att folk inte skulle tro honom. Han var troende som alla andra människor, men sedan så dog hans 2 döttrar och då slutade han tro på gud, och han beslöt sig att publicera boken. Tyvärr fick Darwin mycket kritik från kyrkan för dom var säkra på att Gud hade skapat allt, men Darwins bok blev såld på en dag, så folk gillade också honom.


Jag tycker det var rätt av honom att publicera den boken, eftersom han åkte en resa som tog 5 år, och skrev en bok som tog väldigt mycket tid, det hade ju varit onödigt om han inte hade publicerat den.
Och hans 2 döttrar dog, om jag hade barn och mina dog så skulle jag nog göra samma sak.
Jag lärde mig också nya saker om honom, om hans familj och hur det var förr, att kyrkan bestämde nästan allt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar