onsdag 10 september 2014

Mer Idrott!

Folk blir tjocka, folk blir latare, varför det? För att skolan minskar våra idrottstimmar. Tänk vad roligt det hade vart om alla var pigga och glada, då hade betygen höjts och man hade inte behövt argumentera om dåliga betyg. Du kanske tror att idrotten gör dig bara fysisk stark men det gör mycket mer än vad du tror du vet.

Därför blir jag rasande! Varför ska just idrotten få ta stryk, varför ett av dom roligaste ämnen i skolan ska just bli mindre och mindre. Förut var annorlunda när man hade idrott längre, alla fick röra på sig och man hade kul, man var mer social liksom. Men nu när man får mindre idrott så blir man tröttare, man bara sitter och skriver på datorn.
Jag tycker att man borde lagstifta minst 3 timmar idrott per vecka, hade vart en bra början för min revolution.
Man borde t.ex på en NO lektion gå ut och kolla på blåbär istället för att kolla det på internet, hade vart mycket roligare och bättre för kroppen också, till och med bra för hjärnan.
För fysisk aktivitet är syresätter hjärnan vilket gör att man kan tänka bättre, och koncentrera sig bättre. Visste du också att en människa inte orkar lyssna på någon i mer än 15 minuter, för då börjar man tänka på allt annat, därför borde det finnas några bensträckor i varje lektion, så man syresätter hjärnan. Om man får lyssna på en lärare i en timma utan paus så får han inte klaga sen på att man inte lyssnat eller somnat i lektionen, har jag inte rätt? om jag nu har det så hjälp mig att klara detta!


Av: Bone

3 kommentarer:

  1. Din rubrik är inte så lockande, men om man börjar läsa är texten intressant och du får med alvaret i det hela. Du har bra argument som är håll bara, och du fick även med vad faktiskt du tycker. du har bra struktur och inga stavfel jag kunde se

    SvaraRadera
  2. Poet! Fint skrivet, Du visade din åsikt starkt. Inga stavfel. Bra skrivit Shrek!

    SvaraRadera
  3. Tack killar, visade bara mina känslor!

    SvaraRadera