onsdag 20 november 2013

Bokuppgift v46

Livsfarliga miljoner!


20 November, läst till sida 20.


Författaren som har skrivit ''Livsfarliga miljoner!'' heter Lena Lilleste. Hon är 46 år och är en ungdomsförfattare. Lena har skrivit många bra böcker men dom jag gillar mest är hennes Tommy & Flisen deckare. Finns typ ungefär 5-6 böcker utav dom. Bokens genre är typ en deckare, det är mycket spänning och man vill bara läsa vidare i boken.

Jag har kommit till sida 20 eftersom jag lämnade tillbaka en annan bok jag hade, den var inte min stil. Det börjar med att Tommy och Flisen spelar fotboll, dom tränar straffsparkar. Fast dom är inte så duktiga på det. Flisen sätter fart på och springer mot bollen, får en bra träff men bollen flyger upp i luften till en buske. Flisen tvingas hämta bollen men han upptäcker något..
Han ropar Tommy och skriker att en gubbe ligger här, Tommy går mot Flisen och ser gubben.
Gubben hade snubblat eftersom bollen träffade hans ben så han snubblade och fick en stukad fot.
Dom frågade vart han bodde, och han svarade '' Jag bor på vårdhemmet vid smörblomman.'' Dom hjälpte gubben dit och gick in i hans rum. Dom såg runt i rummet, allt var så vackert. Dom kunde inte tro att det var ett vårdhem, han kanske var rik? Han tackade dom och sa att han hette Valter.
Valter bjöd dom på kakor och dricka och efter det så stack dom, Valter sa att dom kunde komma när dom ville. Och dom tackade.

Jag tror att dom kommer träffas igen och något annat kommer att hända, man kan inte säga så mycket om det sista så man får bara hoppas att det händer något spännande.

Jag tänker läsa till sida 50.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar