torsdag 9 januari 2014

Branden i Skogsstorpskolan





Jag är en elev i skolan där branden kom, den 29:e december var det en brand på vår idrottshall som ligger i skogsstorp, vår skola heter skogsstorpskolan. Jag var inte hemma när detta inträffade, jag var i Linköping men fick reda på det utav mina vänner. Dom skrev till mig på en app i mobilen som heter kik. ''Skolan brinner!'' ''Skolan brinner!''. Jag trodde inte på det först men till slut så såg hela facebook spammad utav detta. 

Brandmännen som var där kom cirka klockan 2 och berättade att själva elden hade redan börjat vid klockan 1. Men eftersom brandvarnaren låg i omklädningsrummen så tar det ganska lång tid för att röken ska nå dit. Dom gjorde ett bra jobb tycker jag, ändå om hela salen blev bränd så kunde dom inte göra något åt saken. Det jobbet som dom gjorde bra var att rädda skolan, eftersom det ligger rätt så nära. Elden kan ju bara ta sig vidare och bränna hela skolan, jag vill ju inte jobba i barracker och frysa på rasterna, eller restan utav skogsstorpskolans elever.


Jag hoppas att dom skyndar sig med en idrottsal, för om det ska ta 1,5 år så kommer jag ju inte gå här fortfarande. Slutar ju nian då. Fast det är ändå bra för alla andra som går här. Priset är cirka 30 miljoner för en idrottsal. Det är ju skit dyrt! Försäkringen kommer betala 20-25 miljoner så det blir ändå 10-5 miljoner att betala. Men då undrar jag var vi får resten utav pengarna? lite utav kommunen men det andra då? Vi har ju hela tiden frågat efter nya bollar och sånt men fått ett svar där dom inte har pengar med det. Men så kommer detta och helt plötsligt har vi 5 miljoner. Iallafall så bestämmer jag inte här men om man kan betala 5 miljoner så kan man väl betala några tusen lappar :)


Hoppas den blir snygg iallafall :) och det kommer bli kul med att åka runt nu. Alltså till klittebadet, ishallen, falkhallen, morup för att ha idrott.


Här har ni några bilder på vår idrottshall ;)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar