onsdag 19 mars 2014

En Krönika

Är du Rädd för en Chihuahua?

En man kollar på mig.
Jag börjar sakta gå väck från platsen, men han följer med sin Chihuahua. Jag börjar jogga lite grann men sen börjar jag sätta fart på mina fötter, jag springer! Han börjar springa efter mig och då får jag panik, jag puttar undan några barn och gömmer mig bakom ett träd, jag känner att han är bakom mig, och jag hör ett morrande ljud, jag är livsrädd och ber inombords att han går iväg.

Förut brukade jag alltid vara med hundar, jag älskade dom, speciellt chihauhor. Dom var så små och söta, men sen en dag small allt, jag slog till en hund, för den bet mig, det var självförsvar. Men en kvinna fick det på film, när jag slog hunden, inte när den bet mig, utan det jag gjorde. Hon lade upp klippet på youtube och miljoner människor såg det och jag blev hatad. Jag gömde mig i min lägenhet men en dag, gick jag ut en runda.

Alla tittade på mig, jag försökte att inte kolla på dom, men jag var tvungen. Och då såg jag mannen med hunden jag slog till. Han hade hela tiden försökt komma till mig, när jag var hemma, när jag var ute och handla, han stalkade mig. Därför började jag sakta springa men sedan började jag springa som Usain bolt! Aldrig vart så rädd och aldrig sprungit lika snabbt, jag kollar åt min höger och ser ett stort träd, jag gömmer mig bakom det och mannen går sakta emot det. Jag andas djupt och hoppar fram och frågar vad han vill. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar