onsdag 26 mars 2014

Snart 16

Vad anser du om historien med lakritsbåtarna?
Hur skulle du gjort?
Svar: Jag tycker det är rätt vad hon gjorde, så jag hade faktiskt köpt lakritsbåtar till den döende, om det sista hon ville var att äta det så hade jag gjort det. För om jag hade vart döende och velat ha lakritsbåtar så hade jag hoppats på att den andra hade gett mig det. Sedan hade jag erkänt att jag hade köpt det, för jag tycker det är mänskligt, jag har ett hjärta.

Hur är Ulla, Angelikas handledare? Beskriv henne.
Svar: Ulla är sträng men har ett hjärta av guld, hon är en omtänksam person. Hon bryr sig mycket om andra, och är fördomsfull person. Så hon är ändå lite sträng men inuti är hon en snäll person.

Skriv en egen diskussions fråga till texten.
Frågor:

Om du var döende, vad hade det sista du velat ha eller göra?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar