fredag 7 februari 2014

Liknelser 5

Det var en fest i lördags, allt blev till en pannkaka. Det började med att jag var arg som ett bi, jag träffade mina vänner och dom var lika glad som en lax. Dom frågade mig vad som hade hänt, jag hade tappat min telefon. Dom sa till mig att dom tänkte ha en fest på lördag, och dom frågade mig om jag ville hänga med, hos Jonte. Då blev jag glad och svarade med ett ''såklart''. När lördagen kom så letade jag efter sprit i källaren och då såg pappa mig, jag blev röd som en tomat. Jag försökte slingra ur mig och säga att jag letade efter mina nycklar och han gick på det.

Jag öppnade dörren och gick till festen, när jag såg min förra tjej med Erik så kände jag mig alldeles under isen. Jag försökte mörklägga min avundsjuka så jag gick till Eriks förra tjej och började haffa. Hon började gilla mig och vi dansade tillsammans. Men det jag inte visste var att hon hade en kille, han var riktigt biff. Han såg mig och det blev ett bråk, jag försökte undvika bråket genom att gå ut men då tog han tag i mig och slängde mig på golvet. Jag fick stryk, mitt ansikte var fullt av plåster och blod, men jag ville inte att mina föräldrar skulle se mig för då skulle det bli hett om öronen.

Jag steg sakta in i huset och gick uppför trappan, mamma var i mitt rum och hon såg mig. Jag försökte mörlägga det genom att säga att jag hade ramlat och slagit mitt ansikte på marken när jag var ute och spelade fotboll. Hon köpte hela historien men lite senare på dagen så hade någon lagt upp ett klipp på bråket. Mina föräldrar såg det och hela mitt liv blev till en soppa.



SLUT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar