tisdag 11 februari 2014

Min Utvärdering

Såhär kommer min intarsia se ut

Måttet på min trälåda

Jag har valt att göra denna intarsia (killen som skjuter en boll) eftersom jag gillar fotboll, jag spelar nästan varje dag. Och jag har sett denna bilden nästan överallt på nätet och den är rätt så känd faktiskt.
Varför jag tänkt göra detta är för att på en låda skulle det passa in :)  Jag kan lägga mina saker där så jag kan hålla ordning på det. Sen med den bilden så hade det vart najs.

Detta hänger också lite ihop med temat, vi har religion på SO:n och där fick vi reda på att religion är deras livsglädje typ, och det är fotboll för mig. Men jag säger inte att det är en religion men du förstår! :)


3 olika skisser jag gjorde, valde den första för jag älskar fotboll, den sista var fin men det blir för svårt med så små streck.

-------------------------------------------------------------------------------------------------


3 lådor jag gjorde


Ska fila kanterna med sandpapper så det blir fint och slätt.


Filar sidorna. Börjar se bra ut!

Materialet jag har är från bokträd, min pappa sa att det är starkt och hållbart, han kan detta för han var vaktmästare förut, därför litar på han. Men när jag undersökt detta materialet så verkar det vara hållbart, därför valde jag detta. Sedan så har jag spikat skruvar och filat sidorna. Så tror inte detta kan störa något eller skada något.

Jag är ännu inte klar med min intarsia men min låda börjar snart bli klar, så som det ser ut nu så ser det väldigt fint ut. I början kan jag säga att jag har småpratat och inte vart så aktiv på lektionerna, men så som det ser ut nu så jobbar jag bra!
Hade tänkt att lägga mina saker där, kanske nycklar och småsaker som får plats. Det kanske får plats någon bok där, vi får se hur det blir.

Jag tror min låda kommer se ut gammal men ändå ny ut, för intarsia är ganska nytt tror jag, iallafall för mig. Men egentligen är trälådor inte ute från modet, man har ju fortfarande trälådor, man har ju inte järnlådor hemma, eller kanske man har men inte jag. Det kommer se otroligt bra ut tror jag.
Ur min åsikt så tycker jag att det är okej att ha trälådor, men dom ser gamla ut. För min morfar hade en låda i ungefär samma material, det vet jag genom att det känns nästan samma. Och nu när jag har en intarsia så kommer det se lite nytt ut.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar