onsdag 5 februari 2014

Träningsbyxa Utvärdering


Jag vill göra ett par träningsbyxor eftersom man kan ha dom till allt. Dom är sköna att ha på sig, man kan använda dom till typ allting. Träna med dom, använda dom i skolan eller när man går ut med vänner. Ganska lätt och göra har jag hört, och eftersom dom är bra och lätta att göra så tänkte jag varför inte.

Vi ska testa ett nytt tyg, scuba stretch hette det. Har hört att det är väldigt bra och vi får se hur det blir, hoppas det blir bra :) 

Eftersom vi jobbar med Tema Rymden så tänkte jag kanske lägga till en stjärna eller något där på byxorna.

Här kan du se vad tyget innehåller





Min mapp där jag har alla mina saker i.


Tyget jag använder till min träningsbyxa



När jag klipper ut det så ska jag sy ihop det till en byxa.


Testade göra lite skisser


Håller på att måla min skiss


Så blev min skiss på en tröja



Målat klart min skiss på shorts


Såhär ska min träningsbyxa se ut men svart då.


Jag är inte ännu klar med min träningsbyxa men det kommer att bli fantastiskt! Vet inte riktigt om det ser bra med tyget Scuba Stretch, eftersom har inte sett det på en träningsbyxa, men det blir kul att se hur det blir. Sedan så om inte tyget passar inte alls med detta så vet man ju det till nästa gång, vem vet? kanske syr byxor när jag blir äldre. Saken är att jag inte vet om jag och Jonathan har samma midjevidd, eftersom vi gör tillsammans, för det är smartare och snabbare att göra det så.

estetik
Jag tycker att min träningsbyxa är ett modernt plagg och användbart klädesplagg. Min träningsbyxa kommer passa in i vår tid. För jag har sett flera människor som är ute med träningsbyxor, inte så att man hade den på medeltiden. Det finns väldigt många affärer som säljer den här typen av en träningsbyxa, för det är ju Adidas som säljer den. Om man kollar på logon så kan du se att det är Adidas. Därför tror jag att folk kommer gilla den för jag älskar den på att bara se den.

Nu när min träningsbyxa blir klar så tror jag att jag kommer vara nöjd med mitt jobb, för man kan ha den till nästan allt? träna, jogga, kanske gå till skolan, ligga och mysa, för den är ju jätte skön att ha på sig. Sedan så kommer jag kanske sätta på en stjärna istället för adidas märket, för vi hade tema rymden när vi startade detta. Eller till och med en flagga på kosovo kanske, man får ju använda fantasin! Kanske det blir en ny stil att ha träningsbyxor med sin flagga på, vi får la se. 


3 kommentarer:

  1. Besmir du har bra flyt på din planering, lätt att lära och man hänger med bra. Det saknas dock både skisser och formgivning. Det du har gjort nu är på en utvecklad nivå. Kompletera och håll ett gott tempo så kommer du långt.

    SvaraRadera
  2. Eller du Veronica, skisserna och sånt där fanns på ett annat inlägg om du letar vidare.

    SvaraRadera