fredag 7 februari 2014

Brev till någon

Tjena Erik! Förra veckan var allt en pannkaka, jag hade samlat ihop pengar för att åka till Thailand, men jag visste inte hur man simmar. Så jag gick på en simskola för att lära mig, men jag fattade inte fortfarande hur man gjorde, när dagarna gick så kom äntligen dagen vi skulle åka, Jag steg in i flyget och råkade gå in i en söt tjej där, hon var lång som en lyktstolpe, jag blev röd som en tomat och försökte slingra mig ur händelsen. Hon sa hej och undrade om vilken stad jag skulle åka till, jag visste inte och svarade bara ''stranden''. Hon skrattade till och fråga om jag gillade att simma, jag sa ja och hon frågade sedan om jag ville hänga med på en båtfest. Visst sa jag och vi satte oss på säterna och somnade, några timmar senare var vi framme.

Jag frågade vad hon hette när vi steg in på bussen, hon hette Sofia, och jag sa mitt namn, Besmir. 2 timmar senare så var vi på hotellet, jag la mig och klädde på mig snyggt och fixade håret. Någon knackade på min dörr och jag som blixten till dörren och öppnade, där var någon.. Jag kollade upp och såg Sofias ansikte. Saken var att jag ville inte gå med henne, hon var större än mig, hon var biffig. Kanske hon var en man? Jag gick ut med henne till stranden och där såg jag jonte f, han dansade med två män och var like glad som en lax. Vi fortsatte att gå och där såg jag jonte a, han dansade med 3 tjejer, då blev jag arg som ett bi för jag visste inte hur jag skulle gå ifrån henne utan att göra henne sur.
Hon kanske skulle slå mig? Iallafall, vi gick till båten och åkte ut till havs. Musiken var lika hög som ett jetplan, och då hördes det en smäll, båten hade krockat och vi hållde på att sjunka. Jag hoppade i vattnet och hållde på att drunkna, någon tog tag i mig och sedan minns jag inget mer, jag bara vaknade upp i stranden liggandes och såg någon göra mun mot mun metoden, det var Sofia, hon hade räddat mig!

Vi gifte oss senare och skaffade 10 barn så vi kunde få barnbidrag.


Hoppas du också har någon berättelse Erik, och jag har lärt mig att simma nu. HEJDÅ!


SLUT


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar